FAQ | Eurolines.cz - Vaše spojení Evropou

FAQ

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

Kde a jak si mohu zakoupit jízdenku na mezinárodní autobusovou linku? 

Jízdenku si můžete zakoupit osobně v kanceláři EUROLINES na ÚAN Florenc Praha nebo na ÚAN Brno Zvonařka (kontakty včetně telefonního spojení a otevírací doby najdete ZDE). Využít můžete i široké sítě našich smluvních prodejců. Pro váš maximální komfort nabízíme on-line nákup jízdenek přímo na našich webových stránkách. Po zakoupení online obratem obdržíte na uvedenou emailovou adresu E-ticket (elektronickou jízdenku) nebo M-ticket (v případě, že je pro tuto linku v nabídce) pro vaši cestu.

Mohu provést rezervaci jízdenky?

Rezervace jízdenek není z kapacitních důvodů možná.

Mohu provést rezervaci místa (sedačky) v autobuse?

V Eurolines konkrétní čísla sedadel předem nepřidělujeme. Proto si můžete sami vybrat místo, které vám bude svým umístěním nejvíce vyhovovat a souseda, vedle kterého vám bude příjemné trávit cestu. Místo vám vždy garantujeme.

Cestujete s dětmi nebo rodinou a chcete sedět pohromadě? Rádi vám v rámci možností vyhovíme. Kontaktujte nás telefonicky na infolince +420 731 222 111, písemně emailem na info@eurolines.cz nebo osobně v kanceláři Eurolines.

Kdy a za jakých podmínek mohu koupit jízdenku za nejnižší cenu?  

Na našich linkách platí tarify PROMO a ECONOMY. Cenově nejvýhodnější jsou jízdenky zakoupené v tarifu PROMO – zvýhodněná cena za včasný nákup. Počet jízdenek v tarifu PROMO je na každý spoj limitován, doporučujeme zakoupení jízdenky co nejdříve před vaší cestou.

Poskytujeme i další spektrum slev - slevy věkové (děti, studenti, senioři), slevy skupinové a zvýhodněné tarify v rámci partnerství či speciálních nabídek a propagačních kampaní. Tyto slevy nelze použít v kombinaci s tarifem PROMO. Více informací o našich slevách.

Mohu si jízdenku zakoupit přímo u odjezdu autobusu? 

Ano, můžete. Cena jízdenky se bude řídit cenou tarifu Economy. U odjezdu autobusu není možné si zakoupit jízdenku v tarifu Promo či jízdenku se speciální slevou, pokud je v danou chvíli taková poskytována v rámci propagačních akcí.  Při zakoupení jízdenky na území cizího státu je jízdné hrazeno dle tarifu stanoveného v příslušné zahraniční měně (cena může být tedy odlišná od ceny jízdenky zakoupené na území ČR).

Probíhá před odjezdem autobusu odbavení v kanceláři nebo jdu přímo na odjezdové stanoviště?  

Odbavení cestujících probíhá zpravidla 30 minut před odjezdem, a to přímo u autobusu. V zahraničí se musíte dostavit k odbavení do kanceláře, a to v těchto destinacích: Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Lyon, Barcelona, Alicante, Castellon, Figueras, Girona, Lloret de Mar, Madrid, Murcia, Valencia a Zaragoza.

Mohu provést změnu či storno již vystavené jízdenky? 

Svou jízdenku u nás můžete bezplatně změnit nebo jednoduše stornovat.

Do 30 minut před odjezdem ve směru z ČR, ve směru ze zahraničí nejpozději 6 hodin před odjezdem. Telefonicky na naší infolince +420 731 222 111, písemně emailem na info@eurolines.cz nebo osobně v kanceláři Eurolines.

Jak provést změnu: zakoupíte si jízdenku novou – na vámi požadovaný termín, destinaci a čas. Za původní jízdenku vám následně vrátíme částku v plné výši.

Jak provést storno (= zrušení cesty): oznámíte nám číslo jízdenky a my vám následně vrátíme částku po odečtení stornopoplatku. Stornopoplatek představuje procentuální částku z původní ceny jízdenky a závisí na době před odjezdem:

  • vrácení jízdenky do 48 h a více před odjezdem spoje: 25% z ceny jízdného
  • vrácení jízdenky 6 – 48 h před odjezdem spoje: 50% z ceny jízdného
  • vrácení jízdenky méně než 6 h před odjezdem spoje: 100 % z ceny jízdného

Žádné sliby nebo vouchery. Vracíme peníze, ne poukázky! 

Peníze poukazujeme shodným platebním prostředkem, kterým byla jízdenka uhrazena – tj. pokud byla jízdenka zaplacena v hotovosti v naší kanceláři, dostanete peníze v hotovosti, pokud byla jízdenka zaplacena kartou, vrátíme vám peníze na kartu.

Změna nebo storno jízdenky není možná pouze v případě, že jste si zakoupili jízdenku ve speciální cenové nabídce a šlo o podmínku nabídky.

Více podrobností o změnách nebo stornu: Smluvní podmínky mezinárodní přepravy, čl. VI

Je možné vaším prostřednictvím požádat o vydání víza? 

Tuto službu neposkytujeme. Každý cestující je osobně zodpovědný za dodržování pasových a celních předpisů zemí, do kterých cestuje nebo přes které projíždí. Pokud vám celní nebo policejní orgány nedovolí pokračovat v cestě, nemáte nárok na vrácení jízdného, a to ani na jeho část či jinou náhradu.

S kolika zavazadly mohu cestovat?

Každý cestující od 4 let věku má obvykle právo na přepravu 1 příručního zavazadla a 1-2 cestovních zavazadel (viz informace uvedeny vždy pod jednotlivými jízdními řády). Rozměry cestovního zavazadla mohou být nejvýše 20 x 70 x 80 cm = celkem 170 cm, celková hmotnost obou zavazadel je omezena 40 kg. Pokud autobusová linka neumožňuje přepravu zavazadel zdarma, ceny za přepravu zavazadel najdete v Sazebníku poplatků nebo na jízdním řádu.

Mohu cestovat s kolem nebo se psem?

Eurolines přepravuje kola na vybraných linkách a buď na speciálních nosičích nebo složená v obalu na přepravu v zavazadlovém prostoru.

Více informací o přepravě kol najdete ZDE.

Na autobusových linkách Eurolines není povolena přeprava psů. V autobuse lze přepravovat pouze vodící a asistenční psy (náležitě označené průkazem), doprovázející osobu s průkazem ZTP/P či cvičitele.

Může samostatně cestovat osoba mladší 16 let?

Nemůže. Osoby mladší 16 let jsou na linkách Eurolines z důvodu režimu platného v tranzitních a cílových státech přepravovány pouze v doprovodu osoby ve věku alespoň 16 let. 

Kdy a jak mohu reklamovat ztrátu nebo poškození zavazadla?

Ihned po převzetí / nevyzvednutí zavazadla v cílové zastávce u pracovníka dopravce (řidiče). Ten je povinen vám míru poškození nebo ztrátu písemně potvrdit. Toto potvrzení tvoří spolu s jízdenkou a zavazadlovým lístkem nezbytnou součást reklamace, která musí být uplatněna písemně.

V cestovním zavazadle jsem měl uložen notebook, během přepravy došlo k jeho poškození. Bude mi poskytnuta náhrada? 

Cestovní zavazadla jsou přepravována v zavazadlovém prostoru autobusu. V cestovním zavazadle nesmí být přepravovány následující věci: peníze, šeky, platební karty, cenné papíry nebo ostatní cennosti, obchodní či osobní dokumenty, pasy či osobní ID, klíče, mobilní telefony, elektronické přístroje (včetně PC, notebooků a CD s databázemi), fotoaparáty, videokamery (aj. dle Smluvních podmínek, čl. XIV. odst.5). V tomto případě vám tedy nebude poskytnuta náhrada za poškození.

Může dojít během roku ke změně jízdního řádu?

Ano. Cestujícím proto doporučujeme informovat se před odjezdem na webových stránkách nebo v cestovních kancelářích, kde jízdenku zakoupili, zda nedošlo ke změně. Důležité upozornění: Příjezdy a odjezdy jsou v jízdních řádech a na jízdenkách vždy uváděny v místním čase.